مطلب وبلاگ

معیارهای انتخاب آتلیه مناسب عروسی

مراسم عروسی یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین شب‌های زندگی هر فردی است. علاوه براینکه در اون شب همه چیز باید حساب شده و عالی باشد، داشتن یک گروه فیلمبرداری عالی که تمامی این لحظات را به زیبایی ثبت و ماندگار کند بسیار مهم است. پس باید در انتخاب آتلیه مناسب عروسی خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید و در زمان مناسب برای رزرو آن‌ اقدام کنید زیرا تنها چیزی که از آن شب برای شما به یادگار خواهد ماند فیلم و عکس‌های عروسی است.

راه های انتخاب یک آتلیه مناسب عروسی :

برای انتخاب یک آتلیه مناسب عروسی اگر می‌خواهید که زمان زیادی را صرف نکنید، می‌توانید از دوستان و اقوام خود که به تازگی ازدواج کرده‌اند راهنمایی بگیرید. از طرفی امروزه معمولا کلیپی از عروس و داماد در مراسم عروسی پخش می‌کنند که در ابتدا یا انتهای آن نام و شماره تماس آتلیه وجود دارد، اگر از کار آتلیه مربوطه خوشتان آمد، می‌توانید شماره آن را برای روز مراسم خود داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های انتخاب آتلیه خوب مراجعه به آرایشگاه‌های معروف و مورد نظر شما برای مراسم است. زیرا معمولا برخی آرایشگاه‌ها و آتلیه‌ها با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند. روش دیگر که معمولا بسیاری از عروس و دامادها انجام می‌دهند مراجعه به خود آتلیه‌هاست. یا از طریق شبکه‌های مجازی و تبلیغات و نمونه کارهای آن‌ها می‌توانید آتلیه مورد نظر خود را پیدا کنید، فقط این راه کمی زمان بر می‌باشد.

 

انتخاب آتلیه مناسب عروسی | رزرو آتلیه برای عروسی

سبک کار آتلیه عکاسی

برای انتخاب آتلیه مورد نظر خود کلیپ‌ها و نمونه کارهای آنان را حتما ببیند و به سبک کار آن‌ها دقت کنید تا آتلیه‌ای را انتخاب کنید که در همان سبک و زمینه شما علاقه و ذوق هنری داشته باشد. اگر سبک خاصی در نظرتان است می‌توانید آن را نیز با فیلمبردار در میان گذارید تا سلیقه شما را در نظر داشته باشد و شما را نیز بهتر راهنمایی کند. اگر آهنگ خاصی را دوست دارید حتما به فیلمبردار خود بگویید تا از آن برای میکس و تدوین فیلم‌تان استفاده کند.

بررسی جزئیات مهم قبل از عقد قرارداد

قبل از عقد قرارداد با آتلیه مورد نظر خود حتما درباره جزئیات کارشان و قیمت تمام کارها و خدماتی که انجام می‌دهند، آگاهی پیدا کنید. جزئیاتی که دوست دارید در فیلم یا عکس رعایت شود را حتما به آن‌ها بگویید. درباره کیفیت عکس‌ها، ابعاد چاپ، کیفیت دوربین فیلمبرداری و … اطمینان حاصل کنید.

بعد از اینکه آتلیه‌ای را پسند کردید و قرارداد بستید حتما تمامی نکاتی که در مورد آن‌ها صحبت و توافق کرده‌اید را مکتوب کنید. از همان نسخه یک نسخه دیگر یا یک کپی در نزد خود داشته باشید تا با مرور دوباره آن چیزی فراموش نشود.

یادداشت کردن قیمت و خدمات آتلیه

برخی از آتلیه‌ها تمامی خدمات و آیتم‌هایی که دارند را به تفکیک قیمت به صورت یک لیست کامل آماده دارند و به عروس و دامادها ارائه می‌دهند. به این ترتیب هم در وقت صرفه جویی می‌شود و هم دیگر نیازی به پرسیدن سوال‌های تکراری نیست. اما اگر آتلیه‌ای این لیست قیمت‌ها را نداشت حتما خودتان در مورد تمام خدمات و آیتم‌هایی که ارائه می‌دهند و قیمت آن‌ها صحبت کرده و همه را یادداشت کنید تا فراموش نشود.

 

انتخاب آتلیه مناسب عروسی | رزرو آتلیه برای عروسی

فایل عکس ها را چه کنیم؟

اکثر آتلیه‌ها فایل عکس‌ها را پیش خودشان نگه می‌دارند ولی شما می‌توانید در زمان عقد قرارداد در این باره نیز صحبت کرده و به توافق برسید. برخی از آن‌ها قبول می‌کنند که فایل‌ها را بعد از چاپ با قیمت کمتری نسبت به چاپ عکس به شما بفروشند. برخی می گویند 6 ماه تا 1 سال باید از مراسم عروسی بگذرد تا فایل‌ها را بدهند. به طور کلی برای این موضوع می‌توانید در زمان عقد قرارداد با آن‌ها به توافق برسید.

تاریخ رزرو آتلیه برای مراسم عروسی

برای رزرو کردن آتلیه باید حداقل یک ماه و نیم زودتر اقدام کنید تا آتلیه مورد نظر خود را پیدا کنید و در زمانی که می‌خواهید آن‌ها وقتشان را برای شما خالی بگذارند. به ویژه اگر مراسم عروسی شما با مراسم و اعیاد مذهبی مصادف باشد باید خیلی زودتر اقدام کنید تا بتوانید آتلیه‌ی خوبی را پیدا کنید.

کمیت و کیفیت عکس ها

به کیفیت عکس‌هایی که قرار است چاپ شده و به شما بدهند بسیار دقت کنید. هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی هم دلیل بر خوب بودن کیفیت آن‌ها نیست. اینکه تعداد کم‌تری عکس ولی با کیفیت و مضمون زیبا داشته باشد خیلی بهتر از داشتن تعداد زیادی عکس ولی بی کیفیت است. پس در درجه اول فقط به کیفیت کار توجه کنید نه به تعداد و کمیت آن‌ها.

 

انتخاب آتلیه مناسب عروسی | رزرو آتلیه برای عروسی

صرفه جویی در هزینه فیلمبرداری عروسی

عکاسان حرفه ای معمولا قیمت‌های بالایی دارند. شما برای اینکه هزینه فیلمبرداری خود را کاهش دهید می‌توانید برای عکس‌های اصلی خود مانند عکس‌های سر سفره عقد، عکس‌های باغ و آتلیه از عکاس حرفه ای استفاده کنید ولی برای ادامه مراسم خود مثل گرفتن عکس با اقوام و دوستان از عکاس معمولی مثل دوستان ونزدیکان خود بخواهید که این کار را انجام دهند.

 

قبل از هرگونه اقدامی برای برگزاری مراسم نامزدی، عروسی، تولد و یا همایش های اداری و رسمی حتما با مشاورین ما در مجموعه بین المللی روژین تماس بگیرید. خدمات مجالس و تشریفات روژین تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری مراسم شما را به صورت کاملا اختصاصی در یکی از بهترین باغ تالار های عروسی در تهران را ارائه می دهد.

همراه: 0912930157809121056703

 تلفن ثابت: 02122149626

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام دنبال کنید.

پاسخ دهید