مطلب وبلاگ

معیارهای انتخاب لباس عروس مناسب

مطالب آموزشی

شب عروسی همیشه یکی از به یادماندنی‌ترین و خاطره انگیز‌ترین شب‌های زندگی برای هر فردی است. لباس عروس نیز از قسمت‌های بسیار پر اهمیت این شب زیباست. برای اینکه شبی خاص و به یادماندنی داشته باشیم و بتوانیم با لباسی خاص در مجلس بدرخشیم باید به نکاتی در انتخاب لباس عروس توجه کنیم. در این مقاله به نکاتی برای انتخاب لباس عروس مناسب و مدل لباس عروس اشاره خواهیم کرد.

نکات کلیدی در انتخاب لباس عروس مناسب

برای انتخاب لباس عروس مناسب باید به نکات زیر توجه داشته باشیم. تا بتوانیم لباسی در حد و شان خود و مجلس تهیه کنیم. لباسی که هم متناسب با سلیقه و اندام ما باشد و هم با میزان بودجه ای که آقای داماد برای آن در نظر گرفته است هم‌خوانی داشته باشد.

 

انتخاب لباس عروس مناسب | مدل لباس عروس

 

  • به میزان بودجه موردنظر توجه داشته باشید.

برای خرید و تهیه لباس عروس اولین و مهم‌ترین نکته بودجه شماست. میزان مبلغی که می‌خواهید برای لباس عروس هزینه کنید را از همان اول مشخص کنید تا به این طریق راحت‌تر بتوانید لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتی اگر میزان بودجه خود را به فروشنده بگویید به راحتی می‌تواند شما را در انتخاب لباسی که می‌خواهید و می‌توانید تهیه کنید راهنمایی نماید. تمامی هزینه را صرف خرید یا اجاره لباس نکنید زیرا برخی تغییرات و سایز کردن لباس نیز شامل هزینه می‌شود.

  • زمان صرف کنید.

از نکات مهم دیگر داشتن زمان کافی برای انتخاب لباس عروس است. شما به حداقل 6 الی 8 ماه زمان نیاز دارید تا تمامی مدل‌ها را دیده ، بررسی کنید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. یا اگر قصد دوختن لباس خود را دارید در این صورت با این زمان، خیاط نیز فرصت کافی برای دوخت و پرو لباس شما خواهد داشت و کارش را بدون استرس و با کیفیت بهتری انجام خواهد داد.

  • مواقع خاص مزون‌ها را در نظر بگیرید.

گاهی بعضی از مزون‌ها به دلایل یا مناسبت‌های خاصی تخفیف یا حراجی می‌گذارند. از طریق اینترنت و جست و جو می‌توانید این زمان‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها بهترین استفاده را کنید. در این زمان‌ها می‌توانید لباس عروس مناسبی را با قیمتی باور نکردنی برای خود تهیه کنید.

  • به عقاید مذهبی هر دو طرف توجه کنید.

هنگام انتخاب لباس عروس حتما به عقاید مذهبی خود و همسرتان توجه داشته باشید و براساس این عقاید مدل لباس خود را باز یا پوشیده انتخاب کنید. این نکته مهمی است که اگر به آن توجه نداشته باشید ممکن است بعدا از پوشیدن لباس احساس پشیمانی کنید.

 

انتخاب لباس عروس مناسب | مدل لباس عروس

 

  • مدل مورد نظر خود را متناسب با اندام خود انتخاب کنید.

قبل از اینکه برای انتخاب و خرید لباس عروس بروید، مدلی که می‌خواهید را از قبل مشخص کنید. مدل انتخابی شما باید متناسب با اندام شما باشد. عروس خانم‌ها گاهی مدلی انتخاب می‌کنند که هیچ تناسبی با اندام آن‌ها ندارد به همین دلیل لباس با تمام زیبایی که دارد در تن عروس به زیبایی خودنمایی نمی‌کند. برای انتخاب مدلی متناسب با اندام خود می‌توانید از خیاط‌ها و طراح‌های لباس کمک بگیرید، مجلات و کاتالوگ‌های مزون‌های عروس را به خوبی نگاه کنید، از طرفی می‌توانید از راهنمایی‌های فروشندگان مزون نیز استفاده کنید زیرا آنها براساس تجارب خود و میزان بودجه شما می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.

  • سایز لباس عروس

لباسی را انتخاب کنید که سایز شما باشد. بزرگتر یا کوچکتر نگیرید به امید اینکه قرار است چاق یا لاغر شوید. از طرفی لباس شما باید به گونه‌ای باشد که قابلیت تنگ و گشاد شدن یعنی سایز شدن را داشته باشد.

  • انتخاب رنگ لباس

بسیاری از خانم‌ها می‌خواهند که در شب عروسی لباسی متفاوت به تن داشته باشند. پوشیدن لباس رنگی در شب عروسی ایرادی ندارد ولی خیلی عرف نیست. در همه جا معمولا عرف به این صورت است که عروس لباس سپید بپوشد. اگر تمایل به رنگ سفید خالص ندارید می‌توانید از رنگ‌هایی در زمینه سفید مانند کرم، نباتی یا حتی بژ استفاده کنید ولی ترجیحا از انتخاب لباس‌های رنگی خودداری کنید.

  • انتخاب لباس با توجه به فصل عروسی

با توجه به فصلی که در آن عروسی شما برگزار می‌شود لباس انتخاب کنید. اینکه شما در فصل تابستان یا زمستان عروسی می‌گیرید بر روی جنس، مدل و نوع لباس شما تاثیر می‌گذارد. در فصل تابستان لباس شما باید بازتر و با جنس نازک‌تر و خنک‌تر باشد تا کمتر موجب تعریق شما گردد. اگر در فصل زمستان عروسی می‌کنید به هیچ عنوان لباس دنباله دار نگیرید زیرا در این صورت با لباسی گل آلود و کثیف باید وارد مجلس شوید.

 

انتخاب لباس عروس مناسب | مدل لباس عروس

 

  • مدل های عجیب و غریب انتخاب نکنید.

برخی از مدل‌ها فقط در یک برهه‌ی زمانی خاصی مد هستند و به سرعت از مد می‌افتند. از این سبک لباس‌ها انتخاب نکنید. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که بعد از گذشت سالیان سال نیز هنوز هم زیبایی و شیکی خاص خودش را داشته باشد.

  • با توجه به دلایل زیر لباس پوشیده انتخاب کنید.

اگر بر روی پوست بازو، گردن یا پشت خود ضایعات و لک‌های پوستی یا جای جوش و … دارید که جلوه بدی دارد می‌توانید برای پوشاندن آن‌ها از لباس عروس پوشیده استفاده کنید. این کار به بالا رفتن اعتماد به نفس شما در مجلس نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

  • براساس چاقی یا لاغری خود لباس انتخاب کنید.

اگر لاغر اندام هستید می‌توانید از لباس‌هایی مانند لباس عروس اروپایی که در قسمت سرآستین پف‌دار هستند استفاده کنید، این مدل‌ها باعث خوش فرم جلوه دادن سر شانه‌هایتان می‌گردد. اگر برعکس کمی چاق هستید یا بازوهای بزرگ و حجیم دارید از لباس‌های آستین دار استفاده کنید.

  • باتوجه به اندام داماد لباس انتخاب کنید.

در انتخاب لباس خود باید به اندام و تفاوت قد آقای داماد با خود توجه داشته باشید. اگر داماد با شما هم قد یا حتی از شما کوتاه تر باشد نباید لباسی انتخاب کنید که شما را کشیده و بلند‌تر نشان دهد.

قبل از هرگونه اقدامی برای برگزاری مراسم نامزدی، عروسی، تولد و یا همایش های اداری و رسمی حتما با مشاورین ما در مجموعه بین المللی روژین تماس بگیرید. خدمات مجالس و تشریفات روژین تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری مراسم شما را به صورت کاملا اختصاصی در یکی از بهترین باغ تالار های عروسی در تهران را ارائه می دهد.

همراه: 0912930157809121056703

 تلفن ثابت: 02122149626

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام دنبال کنید.

پاسخ دهید